Vanilko-kakaové sušenky

Blog Knižní přátelství je nádherný a velmi ráda se na něj chodím dívat a hlavně se inspirovávat. Takže moc děkuji Veronice za to, že jej dělá tak úžasně. :-) Její recepty jsou lákavá, a tak jsem vyzkoušela její Vanilko-kakaové sušenky. Prozradím, že jsou vynikající.

Vanilko-kakaové sušenky
Jak už mě znáte, tak já si recepty velmi často upravuji podle svého, a tak to bylo i v případě těchto vánočních sušenek. Pro původní recept jděte k Veronice na Knižní přátelství.

Vanilkové těsto:
150 g hladké mouky
50 g másla
60 g cukru krystal
1/2 vanilkového cukru
1/2 lžičky kypřícího prášku
1 lžíce mléka
1 vejce
špetka soli

Kakaové těsto:
150 g hladké mouky
50 g másla
60 g cukru krystal
2 lžíce kakao (kvalitní holandské)
1/2 lžičky kypřícího prášku
1 - 2 lžíce mléka
1 vejce
špetka soli

Postup:
- Uděláme si vanilkové těsto tak, že si do mísy nandáme mouku, změklé máslo, cukr, vanilkový cukr, půl lžičky kypřícího prášku, mléko, vejce a špetku soli. Všechno pořádně zpracuje do vláčného těsta. A dáme utuhnout do lednice (alespoň na 1 hodinu).

- Stejně postupujeme také u kakaového těsta, jen vynecháme vanilkový cukr a místo něj do těsta dáme dvě lžíce kvalitního holandského kakaa. Také dáme kakaové těsto utuhnout do lednice (alespoň na 1 hodinu).

- Na pomoučeném vále vyválíme světlé těsto cca. na 0,5 centimetru. Z těsta vykrajujeme kolečka, do kterých vykrojíme hvězdičku nebo zvonek. Kolečka s otvorem nandáme na plech. Pak vyválíme tmavé těsto a postupujeme stejně. Do světlých koleček dáme kakaové hvězdy a zvonečky, do tmavých koleček zase vanilkové tvary. A tak vznikne krásné, dvoubarevné cukroví.

- Plech s dvoubarevnými sušenkami dáme do vyhřáté trouby a pečeme na 170´C asi 12 minut. Světlé těsto zezlátne.


Poznámky:
- Klidně můžete dělat jiné tvary, záleží na fantazii. 

- Sušenky můžete dávat celkem blízko k sobě (od sebe jen tak 1 centimetr), protože drží tvar a neroztečou se. Já jsem na prvním plechu dělala vetší rozestupy, abych si recept vyzkoušela, ale pak jsem už sušenky dávala víc k sobě.

- Jako obvykle si klidně přidejte cukr do těsta, nebo se držte Veroničina receptu.

Komentáře

  1. Obdivovala jsem nápad už u Verči, opravdu se Ti moc povedly. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jůůů, ty vypadají vážně dobře... že bych to přeci jen zkusila... ať tu na Vánoce něco máme... :))

    Hnízdo zvrhlé Narcisky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně je zkus, jsou jednoduché. :-) Nebo si počkej, jestli Ježíšek něco na zub nepřinese. :-)

      Vymazat
  3. Tak to vypadá naprosto božsky! :) Mám na to hned velkou chuť. Kdybys mi sem něco přihodila, nezlobila bych se. :)
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Blog Verči znám, ale ještě jsem neměla odvahu nic zkusit. Tyhle sušenky vypadají jednoduše a já potřebuji něco na Vánoce. Nevíš, jak dlouho vydrží? Mám je dělat těsně před, nebo to týden vydrží v krabici? (ptám se proto, že jsem loni dělala ovesné sušenky a během týdne mi chytily plíseň. V krabici, u nás v suchém bytě) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je dělala ve čtvtek a měly by do Vánoc vydržet, pokud tedy nezmizí. :-) Ale klidně je můžeš dělat až před Vánocemi, doporučuji tak den či dva dopředu, aby se trochu uležely, jinak se mohou klidně jíst hned.
      Sušenky mi tedy ještě nikdy nechytily plíseň, a to máme doma trochu vlhko. :-)

      Vymazat
    2. Díky. Já jsem stejně pořád nemocná, tak je budu dělat dneska. Myslím, že ty loňské tak dopadly kvůli čokoládové polevě, možná tolik neztuhla a bylo to. Nic jiného mě nenapadá :D

      Vymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.