Co takhle klidný Silvestr?!

Mám na mysli lidi, kteří se rozhodli slavit Silvestra a příchod nového roku všemožnými rachejtlemi a hlavně kraválem. Kdo to vlastně vymyslel? Odkud se vzal tento zvyk?
Přiznávám, že oficiální ohňostroje jsou nádherné, doslova pastva pro oči. Ale proč musí u každého baráku pouštět svoje petardy? Ani se nedivím, že jim to pak urve prsty či celou ruku. (A mé škodolibé JÁ jim to přeje!)

Domnívám se, že lidem ani nejde o pestrobarevný ohňostroj, to je jen takový vedlejší efekt, všichni chtějí dělat co největší kravál. Nebo proč tedy odpalují bouchací kuličky těsně u oken? Jen ať si milí sousedé také užijí, že? Proč musí rámusit již od odpoledních hodin? Kolikrát už ve tři se ozývají první rány. Hrůza a děs! Jen by mě zajímalo, kdy mám jako naše hafany pouštět ven na zahradu!

U nás Silvestr klidný rozhodně není.Károvi alespoň stačí, aby si někdo vedle něho lehl a on cítil, že není sám. Ale Deny se snaží nasoukat pod gauč, každoročním problémem ovšem zůstává, že se tam prostě nevejde. Vysvětlujte to ovšem vyděšenému psovi. A tak se tam Deny souká a souká, a pak jí nemůžeme vyndat, jelikož jí to nejde ani tam, ani ven. Ach jo! A tak často skončím pod stolem, kde jí uklidňuji. Je to strašný pohled, ona se totiž klepe při každé ráně, co ty idioti vypustí... No, prostě úžasná oslava nového roku, že? Ať táhnou ke všem čertům!!!


Káro svůj první Silvestr prožil v pohodě a vůbec nechápal, co Deny a tehdy ještě Damián vyvádí. Jenže další rok byl odpoledne s tátou venku na zahradě a nějací debilové odpálili rachejtli a bouchací kuličky u našeho plotu na silnici. Káro se hrozně lekl a mohl se úplně zbláznit. A ti debilové se tomu ještě smáli. Káro nevěděl ani kam má běžet, nakonec zalezl na zahradě pod vůz a nikdo se k němu nemohl ani přiblížit, protože na všechny vrčel jako by je vůbec neznal. Jen mě k sobě pustil, tak jsem ho asi po hodině, kdy jsem tam ležela s ním ve sněhu, přemluvila, že doma bude líp. A od té doby je pro něho Silvestr utrpení.

Vzpomínám na starou Alinu, která tu už několik let není, ta musela být zavřená doma, jinak v panické hrůze skákala na plot a utíkala pryč. Bývala naprosto dezorientovaná. Jednou dokonce málem rafla tátu, když jí vyndaval zpod křesla. Jen toho posledního Silvestra nakonec zaspala a probudila se až po jedné hodině v noci, kdy už byl vcelku klid.


Vím, že se potýkáme se stejnými problémy jako každý pejskař, ale stejně mě ty bezohlední lidé štvou! Byla bych pro zrušení těchto hlučných oslav, stejně je to rušení nočního klidu, tak ať se jsou vycpat!

Proč se Silvestr nemůže slavit v klidu a pohodě?!!!


Komentáře

  1. Dobrý den, bydlím na vesnici - větší-, a včera mi šly hlavou úplně totožné myšlenky. BEZOHLEDNOST, bylo to jediné slušné a publikovatelné. Taky jsem si říkala proč mi musí jít hlavou všechny možné nadávky na ty blázny, kteří jdou mezi domy a tam pálí jak o život. měla jsem pocit, že mi to bouchá metr od postele. Mám doma dvě kočky a obě hledají taky nějaké místo, kde by se schovaly. A trpí, bojí se-- prostě stres z kterého se těm zvířatkům opravdu může něco stát. Vím, že psi se chovají tak, jak píšete... Je normální, že tohle dělají lidi pro radost? nebo proč??? Jsem člověk a po prvních 15 minutách se mi třese žaludek a o spaní není ani řeč další 2 hodiny. To je radost z konce roku, nebo jako co? Na úkor někoho, kdo se tímto způsobem radovat nemíní. A´t jdou někam do vylidněného centra, nebo nevím... Kolem nás je plno lesíků a polí, kde je hodně srnců a dalších zvířat, jak je asi těm...? Je to opravdu hnus. Kdybych znala řešení, určitě bych jednala.. ale nic mě nenapadá, jen že kde, začíná svoboda jednoho, tam končí svoboda druhého.. Mějte hezký rok 2015. Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Sama mám pejska, který se třásl včera celou noc jako osika a já ho dvě hodiny houpala a konejšila. Ale vadí mi, když jsou odpůrci silvestrovských petard stejně bezohlední, jako někteří vyznavači tohoto zvyku, který mimochodem pochází ze staré Číny, kde sloužil k zahánění zlých duchů a probouzení draka.
    Vadí mi, když někdo hází petardy lidem nebo nedejbože psům pod nohy a ještě se bezohldeně směje. A štvou mě pitomci, co začnou dělat bugr už ve tři a nepřestanou až do rána. Ale oslavit půlnoc ohňostrojem a petardami je pro mě zvyk, který jsem milovala už jako dítě a dodnes si jej užívám, i přes trápení mého milovaného pejska, je to svým způsobem magie, jak odevšad zní hluk a vidíte barevná světla na obloze, jako by skutečně všechno zlé prchalo a nový rok přicházel opěvován, oslavován a bouřlivě přivítán. Líbí se mi to, považuji to za krásné a nechci to nikomu zakazovat. Holt jsem smířená s tím, že jednu noc v roce to bude náročné a budu se muset svému psovi intenzivně věnovat - ale to pro něj ráda udělám. Zákazy se mi hnusí. To je jako by zákonem zakázali mít psa, protože psí hovínka obtěžují obyvatele. Taky by se vám to nelíbilo. Tak přeji pevné nervy a třeba zkuste nějaké prášky na uklidnění pro pejsky, našemu předchozímu pejskovi, který jejiž po smrti, to pomáhalo a celou noc prospal:) Jedna noc v roce za to prostě stojí:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.