Recenze: Upíří storky - Nebezpečná výprava – Petra Klabouchová

Druhý díl bláznivého upířího dobrodružství, kde se mladý hrabě Vlady a jeho kamarád Van Helsing Junior dostanou do dalších trablů, kdy budou muset znovu zachraňovat svět…
Anotace:
Hrabě Drákula odjíždí na tři týdny za oceán přednášet americkým upírům na Univerzitu ve Wamp Yorku. Nový spolužák, upír Paulus, využije nepřítomnosti hraběte Drákuly, začaruje Vladyho a lstí přinutí ostatní kamarády, aby s ním podnikli zakázaný výlet do minulosti. Cestou v čase nedobrovolně zažívají různá dobrodružství – potopení Titaniku, objevení Ameriky, bitvu u Stalingradu a řadu dalších. Bohužel se jim také podaří změnit část historie a hrozí jejich zmizení ze současnosti!
...........

Opět se ocitáme v Horním Transilburgu, na hradě Špičák, kde bydlí mladý hrabě Vlady se svým otcem hrabětem Drákulou XXIV., jejich komorníkem – vlkodlakem Lupusem a před časem se k nim přistěhovala Vampirie Krvemila Mladší s krysáčkem Múzákem, který pokud vás kousne, tak dostanete super nápad. Je to různorodá sebranka a k nim neodmyslitelně patří také Vladyho kamarád Van Helsing Junior, který je hrozně nešika a dokáže stále dokola zakopávat o vlastní nohy. Raději si ani nepředstavujte, co všechno Juniora čeká, pokud je v nebezpečí…
„Tak už to přijde... Zrovna, jak kdysi říkávala prapraprababička Josefka. Až obloha zčerná jako smrt, země se vysuší na troud a tráva na popel, až z nebe zmizí měsíc a z Černé skály zaútočí na ves krvežízniví vetřelci, pak přijde konec světa... A já nebohá věřila, že se něčeho takového už nedožiji. Pán Bůh s námi a zlé pryč...“ Nikdo si jí nevšímal, kdo by také věřil na takové babské řeči. Ale vesnicí se pomaličku začínal šířit strach.
(str. 19)
Drákula XXIV. je pokrokový upír, posílá svého syna Vlady do lidské školy, dokonce vynalezl pilulky na to, aby upírům stačil kečup místo krve, nebo aby mohli na slunce. To se ovšem vyřešilo v minulém díle, když Vlady porazil zlého Panikuse a za pomoci mocného Praupíra se upíři mohli vydat na slunce, stačí jen sůl, nebo slaná voda a nehrozí jim znehmotnění.

Upíři jsou v knize stejně velmi zvláštní sebranka. Všimněte si například chůvy, která hlídá Vladyho, komtese Pecholíně Třinácté totiž upadává hlava a neustále ji někde hledá, hlavně pokud jí někdo někam schová. A samotný Praupír je taky poděs, ale čemu se divím, vždyť sídlí v Bermudském trojúhelníku.

Zlo nikdy nespí, a tak naše mladé hrdiny čekají další dobrodružství, protože zlý upír Paulus kuje pikle, jak zničit svět.
„Ty zapomeneš, že já a Vampi jsme vůbec někdy existovali, že jsi nás někdy poznal. A zůstaneš navždy uvězněn v roce, ve kterém se v tu chvíli budeš nacházet. Už se nikdy nevrátíš z minulosti, bráško.“
(str. 139)
A co nás tentokrát v knize čeká? No, připravte se na pořádnou jízdu, budeme cestovat časem do minulosti ještě lépe než pomocí T.A.R.D.I.S. s Doctorem. Jenže cestování časem může přinést velké problémy, obzvlášť pokud v minulosti něco změníte. To pak i nepatrná změna může zničit celou budoucnost. Vlady pozná, že zachránit krásnou a líbeznou ženu může být dost zlé a napravit to, je ještě daleko těžší.

Mladé čtenáře, kterým je kniha určena, čekají nečekané dobrodružství, drobný náhled do historie a hlavně spousta vtipných okamžiků, například pokud si Vampi utahuje z Vladyho nebo Juniora.
„Kečupežroute, nechci ti do toho příliš mluvit, ale co takhle tuhle obří konzervu od sardinek trochu popohnat? Kolumbus už nás vidět nemůže, takže já osobně bych ráda dorazila dřív ke břehu než ke dnu...“
(str. 175)
Kniha se čte velmi snadno a skvěle se u ní pobavíte. Zápletka je jednoduchá, ale dokáže i překvapit. Mládež si čtení užijí v plné míře, dospělejší čtenáři si mohou knihu užít jako lehkou oddychovku.

Upíří storky: Nebezpečná výprava je povedené čtení pro mládež, plné bláznivých dobrodružstvích, které výborně pobaví.