Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň - C. S. lewis

Letopisy Narnie 1 - Lev, čarodějnice a skříň v ČR vydalo nakladatelství Orbis pictus v roce 1994. V originále kniha vyšla v roce 1950 pod názvem The Lion, the Witch and the Wardrobe a jejím autorem je C. S. Lewis.

Oficiální text:
Snad každý z nás má nějakou svoji zemi, která je jenom jeho a kde prožívá všelijaká dobrodružství. Ale většina má tu zemi pouze vymyšlenou. Kluci a holky, o kterých se dočtete v těchto knížkách, měli to štěstí, že ta jejich země byla skutečná.

Musím se přiznat, že Letopisy Narnie jsem ještě nečetla, viděla jsem jen první dva filmy a ty se mi líbily, tak jsem se rozhodla, že si přečtu i knihy. V naší městské knihovně jsem objevila první díl a hned jsem si ho půjčila.

Nic moc jsem asi neočekávala, ale nakonec jsem ráda, že jsem to četla. Děj je velmi jednoduchý a nemusíte nad knihou vůbec přemýšlet, přesto vás pohltí a zavede do země Narnie, kde je možné všechno, stačí jen objevit ty správné dveře.
Je to taková hezká fantasy pohádka určená spíš pro mladší čtenáře.

Jen mi přijde hodně krátký. Ten děj není odbytý, ale jen tam není moc popisování prostředí. Čtenář musí hodně používat svou představivost i fantazii. Některé pasáže jsou vyzdviženy a popsány, jiné jsou jen zapadlé v textu.

Děj je jednoduchý, snadno pochopitelný, prostě příjemný relax, při kterém si odpočinete od každodenního shonu.


Komentáře