Recenze: Upíří storky – Prokletí upírů - Petra Klabouchová

Upíří dobrodružství začíná! Zváni jsou všichni čtenáři od 9 let...

Anotace:
Skoro obyčejný upíří kluk Vlady žije se svým tatínkem hrabětem Drákulou na hradě Špičáku v Horním Transilburgu. Chodí do školy, kamarádí s obyčejnými kluky a díky zázračným tabletám nemusí pít lidskou krev. Stačí mu obyčejný kečup. Jednoho dne ale hrabě Drákula nečekaně zmizí a od toho okamžiku začne velké dobrodružství. Vlady se svými kamarády začnou pátrat po tom, kdo hraběte Drákulu unesl. Na své dobrodružné cestě se dostanou až do Bermudského trojúhelníku, kde jim velký Praupír sdělí tajemství o dávném prokletí, kvůli kterému musí dodnes všichni upíři pít lidskou krev.
.......

Kniha prvně vyšla v roce 2008 pod názvem Upíří kronika - Prokletí upírů a jelikož se jednalo o úspěšnou dvoudílnou sérii, která je už nějakou dobu vyprodaná, tak se dočkala druhého vydání s novou obálkou (ta se mi vážně moc líbí) a vylepšeného názvu.

Jde o dobrodružnou fantasy s upíry, lidmi, vlkodlakem a jedním lovcem upírů, která je určená pro mládež od 9 let, podle toho odpovídá složitost příběhu a zápletka. Starší čtenáři si knihu mohou přečíst pouze jako oddychové počtení, které je nenadchne, ale ani neurazí. Od „neskonale zábavného trháku o upírech“, jak hlásá obal, jsem čekala o trochu víc.

Upíři jsou tady dost zvláštní sebranka, někteří vysají všechno živé v dosahu a jiní si vezmou pilulku, díky které jim k jídlu stačí kečup a dokonce jim ani nevadí sluneční svit. Není pochyb, že pokrokový hrabě Drákula je trnem v oku nejednomu staromódnímu upírovi.
„Mladý pán by se měl najíst, aby nakonec nedostal chuť na krev. Myslím si, že to by bylo pro našeho lidského přítele celkem nepříjemné.“
(str. 44)
Přesto knihu nelze zatracovat, mladé čtenáře jistě pobaví někdy až groteskními příhodami, hlavně Van Helsing Junior se svou nešikovností je k popukání. Vlastně se divím, že se dokázal dožít tak „vysokého“ věku, protože jeho život je v ohrožení každý den. Naštěstí má svého anděla strážného v podání mladého upíra Vladyho, který na svého přítele dává pozor a pomáhá mu, jak jen to jde.

Z postav mě nejvíce zaujal vlkodlak Lupus, který je přes den milý, slušně vychovaný komorník a v noci je uslintaný vlkodlak. Výborná postava, která se do ničeho nehrne, ale tak nějak je do všeho zapleten, hlavně díky Vladymu, na kterého musí dávat pozor.
„Lupusi! No tak, dej mi pokoj! Lehni!“ Hradní pán rozčileně zahnal do kouta domácího mazlíčka, vlkodlaka Lupuse. „Vlady, kolikrát ti mám připomínat, abys držel Lupuse zavřeného, když se vracím domů. Hned, jak proletím oknem, začne na mě skákat a zaslintá mi celý plášť...“
(str. 5-6)
Věřte mi, tady je možné naprosto všechno! Dávná prokletí, Bermudský trojúhelník, cestování na blesku a na tornádu, nebo copak se proletět v potopeném vraku letadla s původním (dnes již trochu zkostnatělým) pilotem? A s upířím telefonem volat pouze na vlastní nebezpečí! Vlastně jsem už jen čekala, kdy na mě vybafne Lochneská příšera. Autorka děj podle mě až přehltila různorodými prvky a výsledek je naprosto bláznivý. Na druhou stranu, někoho to může hodně bavit a užít si příběh.

Upíří storky – Prokletí upírů se hodí hlavně pro mládež od 11 let, kteří si příběh jistě řádně vychutnají, pro ostatní to je průměrná oddychovka.

Hodnocení: 50 %
Velice děkuji nakladatelství Fragment za možnost získat výtisk k recenzi.
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách:

Název: Upíří storky – Prokletí upírů
Autor: Petra Klabouchová
Ilustrace: Petr Palma
Vazba: Měkká
Počet stran: 224
Vydal: Fragment, 2014 (2. vydání)
Doporučená cena: 199

Komentáře

  1. Jé, to bych klidně koupila dětem, pěkně by se to vyjímalo vedle mého milovaného Můj kamarád upírek. :-) Ten pásek na knize je tvůj, nebo součástí? To je vtipný prvek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pásek je normálně na obálce a je to pěkně zábavná kniha. U mě se už vyjímá vedle Můj kamarád upírek, taky je to má srdcová záležitost. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.