Pijou mi krev - Kimberly Pauley

Kniha o dívce, co se musí rozhodnout, zda projde proměnou v upíra, či zůstane člověkem.
 
Děj:
Mina má za rodiče upíry, ale pro ni to není žádná novinka. Ví o to už dlouho, jenže Velká rada upírů na ni přišla až nyní. Je zakázáno, aby člověk věděl o existenci upírů, proto se Mina musí během měsíce rozhodnout, zda podstoupí proměnu. Nastupuje do jakéhosi přípravného kurzu vedený Vlkobabičkou.
Mina zvažuje všechny pro a proti, ale stále váhá, stejně jako nedokáže zvolit mezi chlapci - Nathanem, Aubreyem a Georgem. Mina se tak potácí mezi upíry a lidskými přáteli, snaží se rozhodnout, koho opustit. Pokud totiž zvolí lidský život, bude jí vymazána paměť a pokud proměnu v upíra, tak musí opustit dosavadní život i přátele.
.
Můj názor:
Asi si říkáte, kde je děj. Problém je, že kniha něco jako děj nemá. Celou dobu se Mina jen a jen rozhoduje, co zvolit. V půlce knihy jsem to už chtěla vzdát, ale říkala jsem si, že tady prostě musí být nějaká akce, třeba ta nepřátelská Raven něco chystá, ale ono nic. Žádná akce, ani děj.
Na to, že jsem na knihu četla vcelku kladné recenze, jsem dost zklamaná a jsem jen ráda, že jsem si knihu jen půjčila v knihovně a nekupovala si jí.
.
Celá kniha se točí jen kolem Miny, ostatní postav vůči ní nejsou vůbec důležité, ona je tu prostě hlavní a ostatní jen vedlejší, kteří zaplňují prázdná místa v knize.
Samotná Mina nemyslí jen na sebe, vlastně mi je hodně sympatická. Je přátelská, záleží jí na ostatních, a pro přátele a rodinu by se rozdala. Jenže tím, že je kniha jen o ní a jejích myšlenkách, na ě protě nezapůsobila příliš kladně.
.
Jediný klad na knize je to, že je čtivá, takže čtenáři hodně nutné pasáže utíkají a snad se tolik ani nestačí nudit.
Kniha se dále snaží dělat legraci, ze zaběhnutých mýtů o upírech a snad je i trochu vysvětlit, jenže se jí to příliš nedaří a spíše to působí hodně trapně. Jediná postava, která do knihy přináší trochu vtipu, je strýček Morty.
.
Nemohu říct, že je kniha úplně špatná, protože žádná taková není. Někomu se líbit může, ale můj šálek čaje to rozhodně nebyl, přestože čtu vcelku hodně upíří romance. Asi ke spokojenému čtení potřebuju trochu napětí a hlavně děj, jenže tady není ani jedno.
.
Knihu bych doporučila dívkám okolo 11 let, které si libují ve sladkých romancích a čtou dívčí románky, protože přesně tohle kniha je - dívčí románek s upíry.
.
Název: Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí(orig. Sucks to Be Me, 2008)
Autor: Kimberly Pauley
Série: Pravdivá zpověď Miny Smithové, mladé upírky
Díl: 1
Překlad: Eva Konečná
Vazba: Pevná
Počet stran: 216
Vydal: Alpress, edice Klokan, 2010 (1. vydá

Komentáře