Čtení knižních restů - září až prosinec 2013

Po delší době jsem se zase podívala na svůj seznam restů a z období září až prosinec ubyly pouze dvě knihy, takže jsem nakonec své resty přečíst nestačila. Ale na rok 2014 si připravím nový seznam, de sbívajícíc pěk knih rozodně chybět nebude.
V projektu "Čtení knižních restů" jde o vytvoření seznamu knih, a koncem měsíce vždy zrekapitulovat, jak se mi dařilo a kolik knih jsem přečetla. Na konci roku dojde k "vyúčtování" a měly by být přečteny alespoň 3 knihy z daného seznamu. Já doufám, že je přečtu všechny.

A jak se mi za ty čtyři měsíce dařilo? Přečetla jsem ze seznamu jen dvě knihy - Jméno hvězdy (Maureen Johnsonová) a Deník ctihodné prostitutky (Chrysa Dimoulidou).

Jméno hvězdy (Maureen Johnsonová) je čtivá a napínavá kniha s prvky thrilleru a trochou hororové atmosféry, zároveň nepostrádá humor, který vše odlehčuje. Rozhodně jde o příjemnou oddychovou četbu, která nenudí.
Hlavními postavami je dospívající mládež kolem osmnácti let, tedy kromě Jacka Rozparovače, proto knihu nejvíce ocení stejná věková skupina.
Děj je hodně jednoduchý, proto nečekejte nic složitého. Dá se předvídat a zápletka není příliš originální, což pro mě bylo zklamání. Za to závěr byl dost překvapující a ponechává si otevřená vrátka k pokračování, kterému bych se nespíše nebránila. 

Deník ctihodné prostitutky (Chrysa Dimoulidou) je zvláštní kniha, ve které vlastně o erotiku vůbec nejde, mnohem důležitější jsou vztahy mezi lidmi. Hlavní hrdinka se bojí prozrazení své vlastní minulosti, to by jí otřáslo celým životem.
Kniha působila opravdově, až jste této zpovědi staré ženy chtěli vážně uvěřit. Vynikající počin.
"Moje milá bábi, ztrácíš souvislosti. Dnešní ženy nechtějí lásku. Sex a plivnutí. Jo, a prachy!"
(str. 235)
Seznam knižních restů:
Cáry rubáše - ed. Antonín K. K. Kudláč (recenze)
Jméno hvězdy - Maureen Johnsonová (recenze)
Interview s upírem - Anne Rice (recenze)
Kladivo na čarodějnice - Václav Kaplický
Tajný agent - Joseph Conrad
Deník ctihodné prostitutky - Chrysa Dimoulidou
Skladatel bouří - Andrés Pascual
Sloupy věčnosti - Tanja Kinkelová
Zimní krypta - Anne Michaels (recenze)
Čelisti slov - Steven Hall (recenze)
Život a osud - Vasilij Grossman

Komentáře