Recenze: Rozdělená srdce - Bettina Belitz

Lehká romance pro dívky, která mě nijak nenadchla a dost jsem se nudila, ale námět nočních můr byl pěkný. Jen kdyby to byl horor, bylo by to o dost zajímavější.

Děj:
Elisabeth se s rodiči přestěhovala z velkého města na venkov a to ona špatně snáší. Musela opustit své kamarádky i svou oblíbenost a nastoupit do školy v zapadákově, kde si všichni myslí, že je rozmazlená městská holka, co nad všemi ohrnuje nos. Jenže Elisa se stále cítí unavená a pronásledují ji noční můry, které se opakují. Pak se však náhodou setká s Colinem, který je rozhodně hodně divný - jednu chvíli je přátelský a druhou naprosto nepříjemný a odtažitý - a Elise se nadobro změní svět. Její otec s Colinem na sebe vrčí a vychází najevo, že oba jsou zmorové, tedy noční můry, a vysávají lidem během spánku sny. Colin je čistokrevný, dokonce se tak narodil, ale Elisin otec je polokrevný.
Dokáže se Ellie vyrovnat s faktem, že její otec i přítel jsou nestvůry? Zachrání své sny i duši? Nebo snad podlehne? A jak dopadne jejich setkání s dalším, ještě nebezpečnějším zmorem?
.
O knize:
Námět knihy je zajímavý, noční můry jako démoni vysávající lidem sny je fascinující, ale rozhodně nic originálního. Tohle téma se vyskytuje snad ve všech kulturách a ukrývá se v lidových pověstech, jen se vyskytují pod různými jmény, jako Morana, můra, noční běs a další.
Lidé od pradávna měli strach z noci i snů, které vás mohly ovládnout. V temnotě noci se po zemi pohybovali přízraky a démoni, kteří číhali na neopatrné lidi. Skutečně stávalo, že se občas lidé ze spánku už neprobrali a zemřeli. Tvrdilo se, že jim na hrudi seděla noční můra a zahubila ho. I na to je v knize poukázáno.
.
Můj názor:
Kniha sice měla zajímavý námět, ale jeho potenciál využit nebyl a vznikla z toho jen romance pro mladé dívky. Nic víc v tom hledat nelze.
.
Takhle se mi děj ještě nikdy nevlekl. Byl sice čtivý, ale zároveň se 400 stran nic nedělo. Ellie a Colin se jen pronásledovali a odháněli, její otec jim zakazoval ve stýkání a to je všechno. Žádná akce nebo napětí tu nebylo.
Stále jsem čekala, kdy se začne něco dít a ono nic. Kdyby měla kniha tak 200 stran, bylo by to dostačující a jednalo by se o příjemnou oddychovku, ale takhle jsem se šíleně nudila a několikrát se chtěla na knihu vykašlat.
.
Abych jen neodsuzovala, tak jako romance bez akce to nebylo špatné, jen hrozně zdlouhavé. Ale ten kdo hledá lehkou romantiku, nad kterou nemusí vůbec přemýšlet, tak bude jistě spokojen. Já však od knih chci i něco víc.
.
Jen po grafické stránce se mi kniha hodně líbila, všechno bylo sladěné a upravené, kapitoly ozdobené lístečky a co se týče estetiky, tak byla povedená.
.
Závěr, tedy posledních 70 stran, byl najednou hrozně zběsilý a následovala jedna akce za druhou, až jsem to málem nestačila sledovat. Všichni tam pobíhali sem tam a zachraňovali se navzájem.
Konec sice zůstal otevřený, ale následující díly číst neplánuji, nijak mě tato kniha nenalákala. Ono když se víc jak ¾ knihy nudíte, tak poslední část už vás nevytrhne. Dočetla jsem ji a za to samotné jsem ráda.
.
Elisabeth (Elisa či Ellie) je divná a nevyrovnaná dívka, která nevěděla, co chce. Chvílemi se chovala jako rozmazlená malá holka a jindy byla vcelku v pohodě, takže se ani nedivým jejím spolužákům, že netušili, co od ní mohou čekat a považovali ji za nafrněnou. Bohužel její chování bylo až příliš předvídatelné, takže už od začátku jsem věděla, že se nenechá odradit a bude za Colinem běhat dál.
Colin je běžný trpící typ z romancí, takže i když Ellie miluje, stále si to nechce přiznat a odhání jí, aby jí ochránil. Sice zprvu budí dojem drsňáka, který zamorduje všechny, ale přitom je to citlivá duše a lidem neubližuje.
Ostatní postavy nebyly pro příběh nijak důležité a ztrácely se v něm. Všechno se prostě točilo okolo dvou hlavních hrdinů a hlavně kolem Ellie, která nás celou knihou provázela svými zmatenými pocity.
.
Kniha mě dosti zklamala a nijak nezaujala, dočítala jsem si téměř s odporem, prostě mě vůbec nebavila. Ale je to jen a jen můj názor, takže někomu jinému se líbit může.
.
Rozdělená srdce je nenáročná, velmi předvídatelná, zamilovaná romance s nadpřirozenem pro dospívající dívky, kde se akce dočkáte až v závěru.
Jako lehká oddychovka docela ujde, hlavně se jen v příběhu nesnažte objevit něco hlubšího, nic tam není.
.
Hodnocení: 4/10
.
Tímto bych chtěla nakladatelství Fragment za poskytnutí výtisku k recenzi.
Název: Rozdělená srdce (orig. Splitterherz, 2010)
Autor: Bettina Belitz
Vazba: Tvrdá s přebalem
Počet stran: 480
Vydal: Fragment, 2012 (1. vydání)
Doporučená cena: 399 Kč

Komentáře