Recenze: Na odstřel – Lucie Lomová

Komixová detektivka z divadelního prostředí, která zaujme vizuálním zpracováním i napínavým dějem...

Komisař Oulibský šel sám na premiéru nové divadelní hry, protože jeho žena Dita, divadelní kritička, je nemocná a on jí má poreferovat o hře. Jenže během představení jeden z herců umírá nejen ve hře, ale také ve skutečnosti. Zastřelil se pistolí. Komisař Oulibský se tak ujímá zašmodrchaného případu...

Spáchal herec sebevraždu? Nebo byl zavražděn? Měl být zavražděný skutečně obětí, nebo měl zemřít někdo úplně jiný?  Jak do vyšetřování zasáhne Dita?
...........

Klasický detektivní příběh vyprávěný formou komixu je rozhodně originálním počinem, jen nevím, zda jej ocení velcí milovníci tohoto žánru. Mě ovšem komix zaujal různými detaily.
Děj zobrazený na papíře šetří místem a kniha, kde se nemusíte zdržovat zbytečným popisováním, se přečte jedna dvě. Na vážnosti zápletky to nic neubere a napětí si užijete velmi živě.

Detektivní zápletka je dobrá a závěr může být pro někoho překvapujícím. Kdo vraha odhalil už na začátku? Já tedy ne.
„To je má noční můra! Plný barák podezřelých! A navíc není jisté, jestli umřel ten pravý...“
(str. 22)
Divadelní kritička Dita mi trochu lezla na nervy, protože té ženské nic neunikne a o všem musí vědět. Nemyslí to zle, a hlavně chce pomoci svému manželovi rozlousknout složitý případ, ale občas mi bylo komisaře Oulibského trochu líto. Ten chudák se náhodou nachomýtl k vraždě v divadle a jeho drahá polovička Dita se v tom ještě šťourá. Jak to asi může dopadnout? Který z nich odhalí pachatele jako první?

Jak mám hodnotit komix, když jsem v tomto žánru laik, jelikož komixy obvykle nečtu? No, po vizuální stránce nemám žádné námitky, povedlo se zobrazit emoce postav i mimika v obličejích. 
Jen to zastřelení je trochu šokují, protože ani v televizi neuvidíme jak kulka prochází mozkem a pomalu vylétává ven společně se stříkancem krve. Naštěstí je komix černobílý, jinak by to hraničilo s morbidním nevkusem.


Co jsem ovšem postrádala, oproti psané detektivce, byla charakteristika postav. Jistě, šlo je trochu odhalit z jejich chování či jak se tvářily, ale v běžných knihách jsou postavy více popsány a často máme možnost nahlédnout také do jejich myšlenek, ale tady nic takového nebylo, což je velká škoda.

Komix se četl snadno a příběh nikde nevázl, přesto mi tam něco chybělo. Nejspíš to bude tím, že komixy obvykle moc nečtu, ale tenhle mě hodně lákal. Byla jsem na něho velmi zvědavá, ale nakonec z něho mám trochu rozporuplné pocity, líbil se mi, ale mám i výhrady.

Na odstřel je zajímavě zpracovaná detektivka, která nemusí všem vyhovovat, ale věřím, že si najde i spokojené čtenáře, kteří ocení napětí a pořádně složitý případ.

Hodnocení: 65%

Název: Na odstřel
Autor: Lucie Lomová
Vazba: Brožovaná
Počet stran: 88
Vydal: Labyrint, 2014 (1. vydání)

Komentáře

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.