Knižní předsevzetí 2019

Předsevzetí si obvykle nedávám, protože je stejně nikdy nedodržím, ale na Hogwarts (ano, jsem blázen, co studuje v Bradavicích) je soutěž, kde si máme vytvořit knižní předsevzetí na tento rok. Tak jsem vytvořila seznam knih, které bych si chtěla přečíst v roce 2019. Jen doufám, že to nedopadne jako obvykle, když si udělám seznam knih… čtu všechny možné knihy okolo, kromě těch ze seznamu. :-D


     V roce 2018 jsem přečetla 68 knih a předpokládám, že bych se měla také letos nějak pohybovat kolem tohoto čísla.Ve výzvě jsem si sice stanovila 90 knih, ale to asi nedám. Čtu dost nepravidelně, někdy mám hodně času, ale jindy knihu neotevřu i pár dní. No, uvidím, jak to dopadne.
     Pevně jsem si stanovila 24 knih, které bych si vážně chtěla v tomto roce přečíst. Několik jsem jich už četla, ale chci se k nim vrátit, jiné mám v knihovně už delší dobu a ještě jsem se k nim nedostala, a některé si chci prostě přečíst, abych si rozšířila literární obzory.
     Zvolila jsem kategorie „Beletrie“, „Klasika“, „Jules Verne“, „Beletrizované životopisy“ a „Fantasy“. Některé knihy jdou dost špatně zařadit do nějakého žánru, tak jsem to pojala po svém.
     Pár knih mám mimo seznamy, protože bych si je chtěla přečíst, ale netuším, zda se k nim letos dostanu. A samozřejmě budu číst i další knihy, na které narazím během roku. Je tolik knih, které bych si chtěla přečíst, ale jeden život na to prostě nestačí. ;-)

Beletrie
  • Spolek přátel krásné literatury a bramborových koláčů - Mary Ann Shaffer, Annie Barrows
  • Sofiin svět - Jostein Gaarder
  • Čtenáři z Broken Wheel doporučují - Katarina Bivald
  • Citadela - Antoine de Saint-Exupéry
  • Neobyčejný čtenář - Alan Bennett
  • Počátek - Dan Brown
  • Vesaliovo tajemství - Jordi Llobregat
  • V zemi stínů - Elizabeth Kostova
Cit slečny Smilly pro sníh - Peter Høeg
Hastrman - Miloš Urban
Věčná Ambra - Kathleen Winsor

Klasika
  • Mansfieldské panství - Jane Austen
  • Daleko od hlučícího davu - Thomas Hardy
  • Malé ženy - Louisa May Alcott
  • Božská komedie - Dante Alighieri
Fiesolské nymfy - Giovanni Boccaccio
Faust - Johann Wolfgang Goethe

Jules Verne
  • Dvacet tisíc mil pod mořem
  • Tajuplný ostrov
  • Tajemný hrad v Karpatech
  • Ocelové město
  • Vynález zkázy

Beletrizované životopisy
  • Žízeň po životě - Irving Stone
  • Apollinaire - Julia Hartwig
  • Já, François Villon - Jean Teulé
  • Navzdory básník zpívá - Jarmila Loukotková
Opilý námořník - Nick Hayes
Poslední půlšilink - William Somerset Maugham
Chlapec Raffael - Rolando Cristofanelli
Agónie a extáze - Irving Stone
Deník Michelangela blázna - Rolando Cristofanelli
Kámen a bolest - Karel Schulz
Mramor a plátno - Stephanie Storey
Leonardo da Vinci - Leo Weismantel
Leonardo da Vinci - Dmitrij Sergejevič Merežkovskij

Fantasy
  • Čas čarodějnic - Deborah Harkness (až přečtu první díl, tak uvidím, jestli budu pokračovat v trilogii)
  • Most do země Terabithia - Katherine Paterson
  • Volání netvora - Patrick Ness

Úžasná Zeměplocha - Terry Pratchett (některé z nepřečtených dílů)
trilogie Paksenarrion - Elizabeth Moon
série Harry Potter - Joanne Kathleen Rowling
Doctor Who – knihy a komiksy v češtině

A co Vy, dáváte si knižní předsevzetí? Nebo to raději necháte na náhodě, jaké knihy vám padnou do oka?

Komentáře

  1. Tá fotka je úplne super, aj citát sa mi veľmi páči (moje sentimentáolneja ich zbožňuje)! Takéto niečo by sa aj mne hodilo, ale keď mňa vždy zaujme nejaká ďalšia kniha a potom čítam aj tak skôr tak instuitívne... A potom to, čo musím prečítať na škole, hh. Z týchto, ktoré ideš čítať ty, si chcem prečítať Austenovú Mansfieldske panství, inak Malé ženy sú krásna kniha, sm zvedavá, čo na ňu povieš, keďže podľa mňa je síce krásna, ale je jednoducho napísaná pre mladších... Tiež som zvedavá, čo povieš na toho Fausta a Božskú komédiu, ja to aksoblútne neviem čítať, tým, že je to veršované, pre mňa to je ako iný vesmír, keď to vidím, tak sa hneď strácam... Aa tú Agóniu a Extázu si chcem tiež už dlhšie prečítať! Každopádne ti prajem veľa šťastia a krásny rok :).

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si také udělala nějaký takový seznam knih, které bych chtěla letos přečíst. Hlavně chci dočíst některé série. Už minulý rok jsem to zkusila, ale dopadlo to dost špatně, takže jsem teď hodně škrtala. Ať to je aspoň trochu proveditelnější :) Z tvého seznamu mám v plánu Počátek, Fausta, Božskou komedii, trilogii Čas čarodějnic a Cit slečny Smilly pro sníh.

    OdpovědětVymazat
  3. K Hastrmanovi bych doporučila se pak kouknout i na film Ondřeje Havelky. A k Faustovi - máme báječný český film s Pavelkou coby Faustem a Petrem Lepšou jako Mefistem a fantastický a pak bych ještě navázala Marlowovým Doktor Faustus.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, já jsem si, a to jsem vystudovaný literární teoretik, nikdy žádná knižní předsevzetí nedával. I přesto, že jsem bývalý knihovník, tak jsem měl knihy vždy jako zábavu a přišlo mi špatné a vlastně trochu divné, že moje knižní databáze by měla být vlastně závod sám se sebou. Někdy prostě člověk knihu zhltne a někdy mu čtení trvá déle. Jednu populárně naučnou knihu o podnikání mám rozečtenou třeba už přes rok. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já teda moc ty předsevzetí nemám ráda. Přijde mi to jako velký závazek. Přeci jenom mám občas chuť na to hrát jenom online hry a knížku vezmu do ruky třeba až za týden. Prostě já bych byl v tomhle ohledu toho názoru, ať si každý dělá to, co má rád. Ale předsevzetí zavazují. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.