Skvělý knižní výlet

Dnes v Praze začal veletrh Svět knihy, kam jsme se původně měly s Narciskou vypravit, ale nakonec jsme se dohodly na klidnějším a pohodovějším knižním výletu do Plzně. Přiznám se, že davy lidí mě děsí už na dálku, takže si umíte představit, že Svět knihy (veletržní palác narvaný k prasknutí a lidi tísnící se u stánků vystavovatelů) je doslova horor, proto mám menší výlety mnohem raději.


     A jak tedy knižní výlet probíhal? Do Plzně jsem přijela vlakem ráno před osmou hodinou a zašla si do CrossCafé na snídani. Během toho jsem napsala pohlednici pro Maglaiz a po zaschnutí inkoustu jsem pomalu vyrazila po Americké ulici nahoru do knihkupectví Kosmas, které mám moc ráda. Je to tam přehledné, prodavačky jsou milé a rády poradí, pokud něco hledáte, ale přitom nejsou vlezlé, takže se hned neptají, co hledáte. Možná už mě znají a vědí, že je nejlepší nechat mě bloudit mezi regály. Obvykle jdu pro jednu určitou knihu, ale téměř vždy odcházím alespoň s dvěma. :-) Dnes jsem tam šla pro knihu Válka zrcadel (Tereza Matoušková), ale do náruče mi úplně sama skočila ještě kniha Noční labuť (Zuzana Hartmanová). Prostě jsem si z knihkupectví odnesla dvě knihy. ;-)

     V devět hodin jsem šla do antikvariátu Beneš, kde jsem se příliš nezdržela, jelikož jsem si čtyři knihy objednala přes internet a jen jsem si vyzvedávala. Je to kniha Netvor a zraněný ptáček (Walt Disney) - ano, na Krásce a zvířeti prostě momentálně ujíždím. Dále to je soubor ruských utopicko-fantastických povídek Magický krystal, tenoučká kniha Svatý Jiří a drak (Verner von Heidenstam) a Florentský čaroděj (Endre Murányi - Kovács), což je vyprávění o Leonardu da Vinci.


     Poté jsem šla na náměstí a sedla si na lavičku. Svítilo slunce a bylo teplo, trochu si četla a čekala na Narcisku, která ovšem kvůli doručování balíčku měla malé zpoždění, tak jsem kolem 9,45 vyrazila do nedalekého antikvariátu Černý pes. Je to maličký obchod, ale najdou se tam zajímavé knihy. Už jsem tam delší dobu nebyla, tak jsem si to tam v klidu prošla a vybrala si dvě knihy - Prapsi (Lenka Wimmerová a Denisa Grimmová) a Utrpení mladého Werthera (J. W. Goethe).

     Když Narciska dorazila, tak jsme společně vyrazili na náměstí do Levných knih. Tam jsem šla pro Divadelní román (Michail Bulgakov), ale samozřejmě jsme si to tam prošly. Přihodila jsem nějaké pohlednice a ubrousky, a též útlou knížečku Drákula, který je zkrácený a převyprávěný, tak jsem zvědavá, jam se mi bude líbit. Dracula od Brama Stokera je má oblíbená kniha, tak jen čekám, co z toho udělalo převyprávění. :-)


     Po jedenácté jsem už byla ucapkaná, tak jsme si sedly v La Tartelette café-resto a daly si oběd. Povídaly si, prohlížely mnou koupené knihy či pár knižních letáků z Kosmasu. Prostě klid a pohodička. Narciska potřebovala ještě něco koupit, tak někdy po jedné jsme vyrazily na náměstí a také na zmrzlinu. Posadily jsme se na lavičku u kašny, pozorovaly holuby a nenápadně je krmily (viď, Narcisko). Na sluníčku bylo vážně krásně.


     A po druhé už byl čas se pomalu vydat na trolejbus a dorazit na nádraží. Jelikož probíhá rekonstrukce (což je vidět jen tak, že je celé nádraží a okolí totálně rozkopané a vypadá jako staveniště), tak zbourali most a směr z Klatov je odkloněn na druhou stranu nádraží. Panuje tu občas zmatek, aby každý našel to správné nástupiště. Nakonec jsem se do vlaku dostala, i když měl zpoždění, a po cestě do Klatov podřimovala. Tentokrát mě knižní výlet nějak zmohl. V Klatovech jsem přešla na autobusové nádraží a hodinu čekala na bus do Makova. Po 17 hodině jsem byla konečně doma a mohla si hodit nohy nahoru.
     Dnešek byl super, což je každé setkání s Narciskou a ve spojení s knihami je vše v naprosté dokonalosti. ;-)

Komentáře

  1. To vám závidím holky. Taky bych potřebovala nějako spřízněnou knižní duši, která nebude bydlet přes půl republiky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně tě chápu. Na Svět knihy jsem se nevypravil právě kvůli těm davům lidí. Jinak díky za doporučení na Noční labuť, zaujala mě, takže se po ní taky podívám.

    OdpovědětVymazat
  3. Poklidný knižní výlet s pořádnou náloží dobrého čtiva. Pro mě ideální představa. Super :)

    OdpovědětVymazat
  4. jee Nocni labut, doufam, ze bude brzy recenze, zrovna ji zvazuji :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.