Recenze: Strašidlo Doudlo - Miroslav Krejča

Na Strašidlo Doudlo jsem natrefila, když mi bylo sed, a čekalo na mě pod stromečkem. Hned jsem si ho zamilovala a mám ho ráda dodnes, o sedmnáct let později. Jsem sice dospělá, ale to snad neznamená, že bych nemohla číst pohádky.

Kniha Strašidlo Doudlo se skládá celkem z deseti různých příběhů, které mají za úkol děti pobavit, ale i poučit, to však dělá většina pohádek.
Společně s Doudlem se vydáme až do jihočeských lesů, kde se toto strašidýlko zrodilo. Bylo však nekňuba a neumělo strašit, přesto nakonec našlo svoje místo i úděl, a to pomáhat lidem i lesním zvířatům.
Strašidlo Doudlo toho zažilo opravdu hodně a všechny jeho příhody ho nějak ponaučily, jako když domlouvalo sluníčku, aby prodloužilo noc, nebo když bylo vytrestáno za zlodějnu, lež a pýchu, ale jinak se snažilo pomáhat, třeba hlídalo lesní studánku, napomohlo spravedlnosti a sbíralo vědomosti. Nakonec bylo odměněno něžným pohlazením a darovalo štěstí.
.
Můj názor:
Jak vlastně takové strašidlo vzniká? Nejspíš si ho někdo vymyslí, aby postrašil sám sebe nebo druhé. Ale Doudlo se prostě nějak nepovedlo, neumí říkat písmenko b, takže místo bu, bu, říká pu, pu. Ale stejně jsem si ho zamilovala hned, je dobrosrdečné a brzy zjistí, že místo strašení mnohem radě lidem pomáhá.
Je to skvělá postava, která děti zaujme, a budou s ním chtít zažívat jeho dobrodružství.
A kde strašidýlko Doudlo žije? To musíte do jihočeského lesa Svákova, které obývají lesní tvorové, ale hlavně moudrý výr velký, zvaný Bobo bubo, ten Doudlo poradil nejedenkrát.
.
Kniha je navíc obohacena úžasnými ilustracemi, které působí roztomile a příběhy dobře doplňují. Jsou jednoduché, ale přitom krásné.
.
Jednotlivé příhody jsou čtivé a děti určitě pobaví i poučí. Jistě, víte, že se vše nakonec v dobré obrátí, ale je to příjemné čtení, které bych doporučila všem malým dětem.
Zapomeňte na všechny ty moderní americké pohádky, které na vás vykukují nejen z televize, ale ze všech věcí pro děti, a raději se navraťte ke klasice, protože české pohádky jsou nejlepší. Začtěte se do příběhu o strašidle a je jedno, zda knihu budou číst rodiče malým dětem, nebo si jí děti přečtou sami. Určitě ji ocení všichni.
Já jsem už dospělá, ale pohádek se vzdávat nehodlám, protože to jsou nádherné a zábavné příběhy. Jistě, dívá se na ně jinak než v sedmi letech, ale stejně si je dokážu užít.
.
Hodnocení: 9/10
Název: Strašidlo Doudlo
Autor: Miroslav Krejča
Ilustrace: Lucie Štamfestová
Vazba: Tvrdá
Počet stran: 64, včetně 20 barevných ilustrací
Vydal: Knižní klub, 1995 (1. vydání)

Komentáře