Knihex, aneb knihy u Vltavy

V neděli 19. června jsem vyrazila vlakem do Prahy, abych si s Narciskou užila náš další „knižní výlet“, protože jsme plánovaly navštívit Knihex a zažít příjemný den s knihami u Vltavy. Bohužel všechno bylo trochu jinak, Narciska na tom nebyla zdravotně nejlépe, a tak do Prahy nepřijela. Nyní bych vám mohla povyprávět pohádku o tom, jak jsem sama samotinká bloudila ulicemi velkoměsta a čekala, až mě zachrání princ. :-) Pardón, to byl vtip. Já žádného prince nepotřebuji, protože se moc ráda procházím sama a vlastně mi všichni ti turisté kolem dosti lezli na nervy.


Z Klatov jsem vyjela v 6,06 a do Prahy na Hlavní nádraží jsem dorazila před 9h, pak jsem vyrazila k Obecnímu domu, kde bylo trochu nadlidský výkon prokličkovat mezi davy turistů, takže jsem odtamtud co nejdříve prchla boční uličkou a zamířila k Florenci, kde jsem se měla původně sejít s Narciskou. Měla jsem už docela hlad, jelikož jsem se ráno nestihla nasnídat (můj kocour Whitee a fretka Toddík mě totiž zdržovali).
Po menším hledání jsem kolem 10h objevila CrossCafé na Florenci a zapadla tam. Pochutnala jsem se na čokoládovém dortíku, velkém latté a citronové limonádě. Byl tam kupodivu klid a málo lidí, takže jsem si tam poseděla. Po 11h jsem se tam rovnou naobědvala – malá obložená bagetka s rajčaty, sýrem a bylinkami a ledový čaj. Nakonec jsem se po 11,30 zvedla a vyrazila k Vltavě na ostrov Štvanice.

Ani jsem nijak netápala, nemusela jsem pospíchat, tak jsem se v klidu prošla i v parku přímo na ostrově a zjistila, že na mapě (doma jsem se na cestu dívala na mapy.cz) se ostrov zdál docela malý, ale ve skutečnosti byl o dost větší. :-) Nakonec jsem po 12h při Vltavě došla až na Knihex, který byl už v plném proudu. Na to, že v předpovědi stálo, že budou přeháňky, tak se vyjasnilo a bylo až moc slunečno a horko. :-) A taky dorazilo dost lidí. A pak, že lidé nečtou. Pche!


Knihex je malý knižní jarmark, kde jsou spíše malý nakladatelé, i když tam najde i Paseku a Host. Letos se konal už šestý ročník a poprvé se Knihex přesunul z náplavky na ostrov Štvanice. Byla jsem na něm poprvé, takže nemohu srovnávat, ale celkový dojem byl příjemný, takový přátelský a prostředí lákalo k posezení a popovídání o knihách. Vltava šuměla vedle stánků a slunečné počasí pražilo na chtivé čtenáře, kteří se s chutí vrhli na nabízené knihy. Všimla jsem si, že nejvíce byl v obležení antikvariát. :-)
Stánky byly schované pod plachtovými střechami, aby při dešti nenamokly knihy, ale v něděli to mělo i tu výhodu, že drahé nakladatele a jejich pracovníky to chránilo před sluníčkem. Ale bylo mysleno na všechno, takže i občerstvení a toalety byly dobře přístupné. I když kolem poledne se kolem jídla začaly tvořit fronty. Knihy, knihy a knihy všude kolem. :-) Knihex je prostě skvělé místo pro knihomoly a doporučuji vám ho navštívit. Já na něm rozhodně nebyla naposledy.
 
V klidu jsem si Knihex prošla, doprovodný program jsem nesledovala, ale obešla jsem si stánky, zalezla do antikvariátu, kde to byl vážně boj. Pár knih mě zaujalo (hlavně v Hostu a antikvariátu), ale nakonec jsem si nic nekoupila. Tím, že jsem tam byla nakonec sama, tak jsem plánovala ještě malou procházku při Vltavě, takže se mi nechtělo vláčet štos knih. Ano, byla jsem líná něco koupit. :-D
 
Po 13h jsem vyrazila přes most a při vodě hezky za nosem. Ani jsem nevěděla, kam jdu, prostě jsem šla dál a dál. Jen to sluníčko bylo dost dotěrné a připalovalo nejen mě, ale i chodník, takže jsem přes podrážky bot cítila horkost. Navíc mě už docela začaly bolet nohy, takže jsem kolem 14h zatočila nějakou ulicí zpátky k Hlavnímu nádraží. Tam jsem měla ještě čas, takže jsem zaběhla do knihkupectví a koupila si knihu Ctitel (Charlotte Link), taky jsem si pořídila zase nějaké pohlednice a záložky. :-)


Kniha Smrt pana fotografa mi dělala společnost ve vlaku a stačila jsem jí přečíst akorát za necelých šest hodin ve vlaku. :-)

Po 15h mi jel vlak a do Klatov jsem se vrátila před 18h. Byla jsem vážně hrozně utahaná, ale byl to skvělý výlet za knihami. Jen je velká škoda, že tam nakonec se mnou nebyla Narciska, ale nic tak vážného se neděje. Nikde jsem se neztratila a my dvě se určitě brzy zase někdy uvidíme.

Jen si ještě dovolím trochu postěžovat na České dráhy, tedy přesněji na totálně rozkopané nádraží v Plzni. Oba rychlíkové spoje, kterými jsem cestovala, tak mají být přímé. Můžete hádat, samozřejmě jsem v Plzni musela přesedat do jiného vlaku. Ale nástupiště č. 1 a 2 jsem momentálně mimo provoz a až za nimi jsou udělaná provizorní nástupiště, takže lidé mají 5 až 7 minut na přesun přes celé nádraží, aby stačili doběhnout k vlaku. Já jsem mladá, tak to stíhám docela akorát, ale chudáci důchodci nebo lidi s obřími kufry, kteří musí utíkat přes rozkopanou cestu a kličkovat mezi výmoly. To už vážně není možné. ČD asi myslí na pohyb a zdraví svých cestujících, aby si během cestování taky trochu zasportovali.

Snad jsem nikoho neunudila k smrti, pokud to tedy někdo četl a nyní se můžete pokochat několika fotografiemi nejen z Knihexu. Není to nikterak dokonalé, já fotit neumím. :-)








Vltava a její okolí je prostě nádherná.




Komentáře

  1. Na knihexu jsem nikdy nebyla,ale jak tak na to koukám, někdy fakt musím!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam byla poprvé a příště určitě pojedu znovu. Bylo to tam skvělé. :-)

      Vymazat
  2. Moc jsem tam chtěla jet, ale nakonec jsem místo toho vyrazila na borůvky a přinesla si 5 klíšťat :/ :D takže příští rok dostane přednost Knihex :D
    S tím nekoupením knížek ti rozumím. Já se taky ráda procházím, takže vždycky rozmejšlím, jestli ještě budu dlouho chodit a nebo ne a něco si koupim :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný výlet :) Knihex jsem zatím nikdy nenavštívila, tak snad v budoucnu se mi to někdy podaří :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý report a očividně parádní akce. Zatím jsem nikdy nebyla, ale určitě to ráda při nejbližší příležitosti napravím :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.