Rok variability (knižní výzva)

Letos jsem se rozhodla zapojit ještě do výzvy s názvem Rok variability, kterou pořádá Vlcacka z blogu Literární pnutí. Jde totiž o zajímavou výzvu, kterou rozhodně chci splnit. 
Já osobně nemám problém si přečíst nějakou knihu, kterou obvykle nečtu, i když některé mě tolik nelákají. Snažím se číst (snad kromě divadelních her) téměř všechny žánry, takže Rok variability mne zaujal na první pohled. :-)

Co bude tedy v rámci výzvy mým úkolem? Přečíst v měsíci knihu na zadané téma a sepsat na ni svůj názor. Jen doufám, že budu všechno stíhat.
Tohle bude sloužit jako takový přehled toho, co jsem už splnila a přečetla. :-)

  • Leden – měsíc publicistiky ... kniha Fejetony (Jan Neruda)
Hned na začátek začínáme trochu přitvrdíme, jelikož fejetony, reportáže nebo třeba rozhovory moc často nečtu. Na tohle jsem vážně zvědavá.

  • Únor – měsíc českého románu po roce 2000 ... kniha Zahrada: Sféra (Jana Richterová)
Románům od českých autorů se nevyhýbám, takže na únor se už vážně těším. :-)

  • Březen – měsíc komiksu ... kniha Blacksad (Juan Díaz Canales a Juanjo Guarnido)
Komixy, to není zrovna můj šálek čaje, takže si budu muset nějaký vybrat. Prostě mám raději text, než obrázky s bublinami, takže jak tohle dopadne, uvidíme.

Přiznám se, že už jsem asi stará (28 let), protože bych většinu hrdinek z romancí pro náctileté pořádně propleskla, aby se vzpamatovaly a začaly se chovat normálně. Nebo již nechápu myšlenkové pochody puberťáků, jelikož mi u čtení tohoto žánru často hrůzou vstávají vlasy na hlavě. Tohle bude opravu výzva. :-)

Sci-fi jsem četla v pubertě, ale pak jsem od něj přeplula k historickým románům a thrillerům, tak asi přišel čas se na tento žánr znovu podívat. Třeba nedávno jsem si přečetla Stopařův průvodce galaxií a chystám se na druhý díl. :-D

Krimi a detektivky mám ráda, jen vážně nechápu to šílenství okolo severských detektivech, podle mě jsou stejně dobré jako od jiných autorů, třeba i českých. Například má oblíbená Veronika Černucká píše naprosto skvěle a její knihy si vždy vychutnám do posledního písmenka. :-)

  • Červenec – měsíc historických románů ... kniha Virtuos (Margriet de Moor)
Tak tohle bude můj oblíbený měsíc. :-D Uvažuji o dalších knihách od Mika Waltari nebo od nějakého českého autora (Vondruška to jistí).

  • Srpen – měsíc životopisů
Životopisy nečtu, takže pro mě asi nejtěžší část, tak jsem zvědavá, jak to dopadne.

Fantasy je moje oblíbený žánr, tak mám z čeho vybírat, ale stejně uvažuji, že bych sáhla po "klasice" Pánu Prstenu nebo Narnii. :-)

  • Říjen – měsíc světového románu po roce 2000
Tento měsíc není nijak omezený, tak se fantazii meze nekladou. Koho si asi vyberu? To je ještě daleko... :-)

  • Listopad – měsíc básní
Poezie a básně příliš často neotevřu, takže alespoň budu mít příležitost s tím něco udělat. Rozhoduji se mezi českými autory, nebo klasiky. :-D

  • Prosinec – měsíc klasiků
 Knihy do roku 1945, což je limit v tomto měsíci, tak si přečteme nějakou klasiku. :-) Přiznám se, že "povinnou četbu" jsem v době školních let nečetla, ale v posledních letech klasice začínám přicházet na chuť, vždyť se tam najdou naprosto nádherné a úžasné knihy.

Komentáře