Na slovíčko s blogerem - Lucy King

Je sobota, a tak pro vás mám další Na slovíčko s blogerem, kde vám mírně přibližuji zajímavé blogery, které mají různorodé zájmy a jejich blogy jistě stojí za pozornost všech. Vždy jim položím několik otázek nejen ohledně jejich blogu a trochu si popovídáme. Za nedokonalost otázek se velmi omlouvám.


Ve druhém Na slovíčko s blogerem velmi ráda přestavím zajímavou a skvělou Lucy King, kterou můžete znát z převážně knižního blogu Lucy´s Fine Arts, jenž vede od dubna 2013 a také z jejího dalšího počinu jménem Lotosový blog, jenž píše od ledna tohoto roku (2015).
Oba její blogy ráda navštěvuji a přeji Lucy, aby jí nikdy nedošly nápady a nadšení do blogování.

Prozradíš nám něco o sobě?
Jmenuji se Lucie, je mi 23 let. V internetovém světe mě nejčastěji najdete jako Lucy King. Bloguji už od puberty, ale tehdy to bylo jen takové to blogování o oblíbené skupině apod. Až před třemi lety jsem si založila svůj knižní blog, který se mi stal takovým dítkem, o kterém se snažím hezky starat. A jelikož jsem děsně ukecaná, tak jsem ráda, že mám kde zachycovat svoje myšlenky, když mě zrovna nikdo nechce poslouchat naživo :D

Píšeš dva blogy - kromě převážně knižního Lucy´s Fine Arts, ještě Lotosový blog. Co tě vedlo k založení druhého blogu?
Jelikož miluji cestování a ráda sdílím své zážitky, tak jsem si asi před rokem založila čistě cestovatelský blog, ale nějak jsme si nepadli do noty, tak jsem ho zrušila. Ale pořád mě pronásledovala myšlenka s cestovatelskými články a zároveň se zrovna stalo, že jsem hodně změnila svůj životní styl na zdravější. Tak jsem si řekla, že bych to mohla všechno propojit. A sdílet toho víc, protože jsem ze změny mého životního stylu byla tak nadšená, že jsem i to chtěla začít sdílet s ostatními. A tak najednou vznikl lotosový blog. A s tím jsem si potykali už dobře, i když je zatím jen v plenkách a pomalu se sžíváme a rosteme.

Co všechno mohou čtenáři na tvých blogech najít?
Na Lucy´s Fine Arts převážně témata o knihách, nejvíce knižní recenze, pak články o knihách, autorech, knižní tipy, atd. Snažím se točit i knižní videa. A když zrovna něco nakreslím, tak i mé obrázky tam přidávám. Přece jen Fine Arts, tak by tam mělo být i něco s uměním :D pokud se moje obrázky dají nazývat uměním.
Na Lotosovém blogu najdete články o mém cestování, moje zážitky z výletů, tipy k cestování. K tomu jsou vždy mé fotografie a často i video z cest. Dále články o životním stylu, cvičení, jídlo. A takové random články, ty jsou o tom, co mě zrovna napadne prodrbat. Naposledy jsem třeba zdrbala Svatého Valentýna, jindy mě fascinoval rodinný rodokmen. Prostě takové úvahy na to, co mi zrovna cvrkne do nosu. A časem bych chtěla rozjet i sekci s DIY návody.

Připravuješ si recenze nejprve na papír, nebo je rovnou píšeš na počítači? A tvoříš je hned po dočtení knihy, nebo až s malým odstupem?
Píšu rovnou do editoru bloggeru. Vše se mi honí v hlavě nejprve, někdy je fuška to tam udržet, než sednu k počítači, ale opravdu nejsem typ, který by si dělal poznámky. Jak pak jednou sednu za počítač, tak to ze sebe víceméně na jeden zátah vysypu.
Recenzi píšu nejčastěji na druhý den, protože knihy většinou dočítám v noci. Ale někdy se stane, že třeba i týden na to nesáhnu. Musí mě chytit ta správná náladu, musím být dobře naladěná na knihu, na to, co chci sdělit. A občas se stane, že recenzi chci napsat, ale prostě ne a ne se napojit, ne a ne najít ty správná slova a třeba ji napíšu až za pár měsíců, nebo taky vůbec. Ale to se tak často nestává. Naštěstí :D

Zapojuješ se do různých výzev a projektu? Nebo to jde mimo tebe? Které patří mezi tvé oblíbené?
Mám ráda knižní výzvy. Letos se účastním jako každý rok GoodReads Challenge, také miluji knižní maratony. Projekty mě zajímají, ale zatím jsem se ničeho významnějšího nezúčastnila. Ráda bych jednou i vytvořila nějaký vlastní projekt, ale zatím na to nepřišel správný čas. Uvidíme, co bude.

Jaké knihy čteš nejraději? Upřednostňuješ nějaký žánr, nebo přečteš všechno, na co přijdeš?
No řekla bych, že moji čtenáři už si pomalu dělají představu, že čtu vše, co mi přijde pod ruku, protože čtu opravdu velkou škálu žánrů. Ale opravdu nečtu vše, na co narazím. Vybírám si.
Nejraději mám thrillery a fantasy. Miluji kouzelné světy. A také humor. Ale nepohrdnu ani románem nebo třeba dobrým sci-fi. Jen ten román, ten nesmí být moc zaláskovaný. To je snad jediné, co mě opravdu nebaví, romantika. Miluju knihy od Terryho Pratchetta, Neila Gaimana, přes léto čtu ráda humorné knihy P.G. Wodehousa. Také mám moc ráda knihy s buddhistickou tématikou, třeba knihy s Dalajlámou, moc se mi líbí jejích životní moudrost. A mám ráda taky i dost velké ujetiny :D Čím šílenější kniha, tím jsem spokojenější. Moje fantazie jásá. A třeba i severské krimi si občas ráda dám.
Takže fajn, čtu všechno možné. Ale kdyby jste viděla,  jak někdy váhám nad anotací :D A zkoumám své chutě, vybrat si knihu mnohdy není jen tak.

Byla ke čtení vedena od dětství? Nebo co tě přivedlo ke čtení?
Moje mamka vždycky četla a četla i mně. A jelikož jsem milovala pohádky, tak jsem je časem tak nějak začala číst sama, hlavně, když jsem doma viděla, že čtení je něco bezva, co člověka baví. Ale nebyla jsem velký čtenář. Jednou za čas nějaká knížka. Tohle obrovské knihomolství vzniklo, až v před čtyřmi lety, když jsem po x-letech začala znovu chodit do knihovny kvůli vysoké škole. Najednou jsem objevila tolik autorů a příběhů, neskutečně mě to chytlo, až to vygradovala k tomu mému dnešního obrovskému knihomolství. Mám velkou fantazii, takže se v cizích světech a příbězích, cítím moc dobře.

Máš nějakou svou oblíbenou knihu, ke které se ráda vracíš?
Jednu jedinou ne. Ale občas si dám ráda re-reading svých top knih. Nedávno to byla třeba celá série Stopařův průvodce galaxií od Douglese Adamse. A je mi třeba jasné, že až mi dojdou nové Zeměplochy, tak pojedu celou sérii na novo a nejspíš se k ní ještě miliónkrát vrátím. Protože jestli je něco opravdu moje srdcovka, tak Zeměplocha od Terry Pratchetta.

Kde nejčastěji čteš? Máš svůj „čtecí koutek“?
Můj čtecí koutek je moje postel. Někdy je to sice boj o místo, protože se mi tam ráda válí kočka a já nemám srdce ji vyhnat, ale nakonec se vždycky nějak domluvíme. Často vítězí kočka, ale já už si zvykla číst v krkolomných polohách.

Jsi velký knihomol, který knihy jistě zbožňuje, ale také máš i jiné zájmy. Jaké?
Miluji hudbu (a nejen poslouchání, ráda hraju na kytaru, zpívám, hudba je asi moje úplně největší láska, omlouvám se všem na mě smutně koukajícím knihám s knihovny, ale lhát se nemá :D), dále cestování, focení, cizí jazyky. To vše se vedle čtení snažím pravidelně praktikovat. Velmi mě to baví a naplňuje. Ani bez jednoho bych se neobešla. A taky ujíždím na motorkách, protože jsem vyrůstala v rodině, kde závody motorek jsou nejčastějším objektem v hledáčku foťáku.

Co máš raději – kávu nebo čaj?
Popravdě ani jedno moc nemusím :D Ale když bych si měla vybrat. Páni, to je těžké. Hmm... Asi káva. Ale hezky slaďoučká. Řekla bych, že moje káva pak často už pomalu připomíná sladký čaj, ale já prostě nemá ráda hořkou chuť. Takže tak.

Používáš k propagaci blogu sociální sítě? Prozradíš, kde všude tě najdeme?
Používám. Podle mě je to skvělé médium, jak blog dostat k více lidem. A taky vy osobně pak díky tomu můžete najít lidi se stejným zájmem.
Mám dva facebooky, pro každý blog jeden. (/lucysfinearts, /LotosovyBlog). Twitter mám ale tak všeobecný pro mě i oba blogy (@LucysFineArts). A samozřejmě mám GoodReads (Lucy King) a Instagram (lucierej01), ale ten není knižní ale cestovatelský. Všude jsem poměrně dost aktivní. A ráda tam uvidím každého nového "stalkera" :D Ale úplně nejjednodušší je kouknout se přímo na blog. Tam jsou odkazy na všechny sociální sítě, kde mě najdete.

Chceš na závěr ještě něco vzkázat čtenářům a knihomolům?
Doufám, že pokud už moje blogy znáte, že se vám tam líbí, pokud ještě ne, moc ráda vás tam uvidím. A tak všeobecně užívejte si každý nový příběh, každou novou knihu! Přeji všem šťastný výběr! A pokud někdo váhá s vytvořením vlastního blogu, tak mu říkám, šup do toho! Protože to stojí za to!
A děkuji za pozvání k rozhovoru :)
Tak to byla Lucy King z blogů Lucy´s Fine Arts a Lotosový blog, mockrát jí děkuji za rozhovor.

Doufám, že se vám tento rozhovor líbil a příští sobotu se můžete těšit na další Na slovíčko s blogerem... Pokud by někdo z vás měl nějaké připomínky na zlepšení, tak si ráda vaše komentáře přečtu.

Komentáře

  1. Jen mala poznamka: ....na svych "blogech"?!
    Co takhle ... na svych "blozich". Dle pravidel ceskeho pravopisu.
    Jinak super!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.