Zobrazují se příspěvky z duben, 2014

Recenze: Čas vlků - František Niedl

Obrázek
Druhý díl středověké série o speciálně vycvičeném osobním strážci, kterému se často přezdívalo „Králův vrahoun“ nebo „Čtvrtý králův pes“.

Nákup knih - Den bez DPH -15% (video)

Obrázek
Zdavím, dnes byl den bez DPH a já se vydala na nákupy, přestože jsem nemocná. Mám rýmu a kašel, ale nakonec jsem natočila i video, tak mi snad budete pořádně rozumět. Trochu huhlám a nemůžu dýchat, ale jinak v pohodě. Zašla jsem do knihkupectví Léto , u nás v Klatovech a užila si krásnou atmosféru mezi regály malého obchůdku, kde mají překvapivě velký výběr ode všeho a pokud něco nemají, tak klidně objednají cokoliv čtenář chce a potřebuje.

Nobelova cena za literaturu

Na blogu „ Kniha ke knize “ jsem narazila na zajímavý nápad, přečíst si od každého autora oceněného Nobelovou cenou za literaturu alespoň jedno dílo. A já se k této výzvě rozhodně přidávám, jen ji nijak nebudu omezovat a bude trvat nejspíše několik let, než to všechno přečtu, nebo mi to přestane bavit. :-) Proč to dělám? Protože mám ráda výzvy a teprve až v poslední době začínám doceňovat hodnoty klasických literárních děl. Dokud jsem je musela přečíst jako povinnou četbu, tak mě k tomu nikdo nedokopal a stejně jsem četla jen několik málo knih z Klasiky. Je to škoda a chci to změnit.     Na každé přečtenou knihu sepíšu jakousi recenzi nebo spíše názor na ni, tohle bude sloužit jako přehled.

Kynuté bochánky plněné červenou řepou

Obrázek
Kynuté těsto mám hodně ráda a nejčastěji z něho dělám různé bochánky a houstičky. Je to jednoduché a připravím tak skvělou svačinu. Pravidelnost nehledejte, každý kousek je originál. :-)

Langoše s kečupem, sýrem a omáčkou

Obrázek
Víte, že jsem langoše až do konce prosince vůbec neznala? Ochutnala jsem u kamarádky Lucky a moc mě chutnaly, tak jsem si je udělala. Recept je jednoduchý, uděláte základní (naprosto běžné) kynuté těsto a opečete na pánvy s olejem. Vlastně jsou to Rozpeky (ty pečeme na sucho na plechu v troubě), jen udělané na oleji. Jelikož jsme měli langoše k obědu, tak jsem k nim podávala ještě omáčku jako přílohu.

Momentky (4)

Obrázek
Je tu další středa, a proto jsem připravila nové momentky. Prozradím vám, že příště se ponesou plně ve velikonočním duchu... :-) Tohle všechno přinesli pošťáci jen běhen pondělí a úterý... je vidět, že se blíží Velikonoce. Dolní řada zleva - pohledy od Marie , Nataši a Máťi . Moc vám holky děkuji, že jste si vzpomněly.  Horní řada zleva - záložka, kterou jsem vyhrála od Kath z blogu kathsworldofbooks.blogspot.com , úžasná velikonoční pohlednice od mé dopisní přítelkyně Hanky ( girlwithpoppies.blogspot.cz ) a dopis od Sarah z Anglie. Taktéž všem moc děkuji.

Recenze: Hora duše - Gao Xingjian

Obrázek
Zajímavý, ale podivný literární zážitek od čínského autora, oceněného Nobelovou cenou za literaturu...

Recenze: Čtvrtý králův pes - František Niedl

Obrázek
První díl historické trilogie o Hynku Tasovi z Boru , která v sobě ukrývá mnohé...

Tvarohové šátečky s drobenkou

Obrázek
Z kynutého těsta dělám nejčastěji různé šátečky, bochánky nebo houstičky. Je to jednoduché a připravím vynikající svačinky. Pravidelnost nehledejte, každý kousek je originál. :-)

Momentky z procházky

Obrázek
Tentokrát jsem si pro vás připravila fotky z mé procházky po Klatovech. Nečekejte žádné památky, je jaro a já se hlavně kochám probouzející přírodou. Jak se tráva zelená, stromy a keře kvetou, vše je mnohem veselejší. Kdyby někoho zajímaly pamětihodnosti Klatov, tak je můžu představit v nějakém článku, což zní jako dobrý nápad. :-) Park pod Černou věží, která se tyčí nad městem a je vidět z téměř všech míst. Skvělý orientační bod.

Doktor Spánek - Stephen King

Obrázek
Stephen King , mistr hororu, se vrací ke svému úspěšnému románu Osvícení a my se opět setkáváme s psychicky poznamenaným Dannym, který se s událostmi v hotelu Overlook nikdy pořádně nevyrovnal... Nyní se vrací jako " Doktor Spánek "...

Recenze: Následujte své srdce - Andrew Matthews

Obrázek
Hledáte tajemství života? Nebo vás zajímá, proč zrovna vám se nic nedaří? Toužíte objevit své JÁ a být zdravě sebevědomí a úspěšní? Tak se nebojte a „ Následujte své srdce “.

Recenze: Vykupitel duší - Iveta Pačutová

Obrázek
Výjimečná prvotina slovenské autorky, kde se kloubí vesnické drama, krásný příběh a tajemnou, což z knihy dělá zajímavé počtení...

Rybízové muffiny

Obrázek
Tyto piškotové košíčky vážně zbožňuji a ráda je dělám na vícero způsobů, takže málokdy jsou stejné. Navíc se přiznám, že ingredience málokdy odvažuji a raději se řídím instinktem. Jo, prostě je sypu od oka a hlavně mouku přidávám podle potřeby. Řídím se pravidlem, že fantazii se meze nekladou, tak si do toho dávejte, na co máte chuť.

Momentky (3)

Obrázek
Začalo mě bavit fotit momentky, proto se s nimi budeme setkávat každý týden ve středu. Ano, blog chce trochu pořádku, takže Momentky budou vždy ve středu, ať se máte na co těšit. :-) Tohle milé překvapení na mě čekalo ve schránce minulý čtvrtek. Našla jsem si novou přítelkyni na dopisování přes www.studentsoftheworld.info . Jmenuje se Sarah a je z Anglie. Obálku úžasně ozdobila, takže jsem byla mile překvapena. Vlastně se i divím, že to "česká pošta" doručila. :-)

Recenze: Dopisy Děda Mráze - John R. R. Tolkien

Obrázek
Autor Hobita a Pána Prstenu psal svým dětem, když byly malé, dopisy jako „Děda Mráz“ (jelikož je to v Anglii tak spíše jako Santa Claus). Každý rok dostávaly odpovědi na své dopisy se seznamem dárků. K vydání je připravila autorova snacha Baillie Tolkien.