sobota 29. září 2012

Knižní poklady 2

Ve všech knihovnách se najdou poklady, tak proč je nevyndat, nepokochat se jimi a neukázat je světu? Může to být stará kráska nebo nová celebrita, záleží jak na vás kniha působí a zda ji máte rádi...


Můj druhý knižní poklad je útlá knížečka Můj kamarád upírek (orig. Der kleine Vampir, 1986), kterou napsala Angela Sommer-Bodenburg. U nás kniha vyšla v roce 1994, to mi bylo kolem sedmi a bylo to moje první setkání s upíry... Samozřejmě jsem se pak bála a před spaním se vždy ujistit, že je okno zavřené, div, že jsem ho nezabarikádovala. A proč? Protože upírek Ruprecht v knize Tondu navštívil právě oknem.

Knihu jsem si zamilovala, stejně jako ji mám ráda dodnes. Je to úžasná knížka pro starší děti. Občas, když se nudím, nebo se chci trochu rozveselit, tak si ji otevřu a začtu se do ní. Jo, je mi dvacet sedm a ráda si občas přečtu nějakou tu "pohádku", vím, že jsem asi praštěná, ale je to takové příjemné čtení.


Kniha pobaví nejen textem, ale také skvělými ilustracemi, které se k příběhu perfektně hodí a doplňují ho. Ruprecht je sice malý upírek, ale umí být i děsivý. :-)

Útlá knížečka, která v sobě skrývá bezva příběh o přátelství upíra a malého kluka. Zažijí spolu mnohá dobrodružství, Tonda poznává svět upírů a Ruprecht zase lidi, i když se klidně může přiotrávit. :-)

Kniha tehdy stála dokonce 49 Kč. No, tolik peněz... :-D

 Tondovo první setkání s Ruprechtem...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.