čtvrtek 20. září 2012

Knižní poklady 1

Věřím, že v každé knihovně, knihovničce nebo třeba jen na malé poličce s knihami se skrývají poklady, na které je jejich majitel patřičně hrdý. Nezáleží na tom, zda to jsou staré či nové knihy, hlavní je to, jakou mají pro majitele hodnotu a jaký k nim má vztah, i kdyby šlo jen o dávnou vzpomínku. Stačí nahlédnout do svých knihoven a ony vám už své poklady ukážou...
Máte takové své poklady? Tak je ukažte světu, ať neleží někde v prachu, ale dostanou se na světlo. Ty knihy si to zaslouží.


Jako svůj první poklad jsem zvolila sešitovou knihu Bajky od Václava Říhy, která vyšla v roce 1943 jako 4. vydání. Domnívám se, že je to nejspíš nejstarší kniha v mé knihovničce a rozhodně byla vždy čtená. Bohužel už není v nejlepším stavu a trochu se rozpadá, ale stejně ji ráda otvírám. :-)

A čím je pro mě tak důležitá? Nejde ani o ten rok, nebo že je tak stará, ale o věnování. Knihu totiž dostala moje babička v roce 1944 ke svým jedenáctým narozeninám, a to je podle mě velká událost a nutnost knihu opatrovat co nejlépe.
Od babičky jí dostala moje máma, pak sestra a nyní já. A třeba jí jednou své dceři dám i já...


Tady je napsáno to krásné věnování, jen nevím, kdo ho psal.
Asi se na to zeptám babičky...


Tabulka o vydání na konci knihy.
Stála dokonce 24 Kčs. :-)

Kniha je vlastně takový sešit a tak se po tolika letech už rozpadá.
Alespoň je vidět, že je kniha hodně čtená...

A jaké Knižní poklady máte vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velmi děkuji za váš komentář.